Saturday 4 April 2009

when you have something

when you have something,
keep it well
appreciate it
take care about it
don't you ever think
that it's not important for you
to know the detail about it
where it stored
how it must be treated
when it must be cared
everything
what it likes
what it dislikes
what it hopes
what it needs
how to make it happy
how to make it being appreciate
what you may not do
or you may do
because every touch is meaningful
every caring is meaningful
even every pray is hopeful
and when you loose it
and you really really loose it
you'll just know
what a meaningful it is
but it's useless
because you can't reach it anymore
because you've just lost it
no remaining
except regret
forever..


yah... terkadang
kita harus kehilangan akan sesuatu
sebelum kita benar-benar mengerti
betapa berartinya itu

dan jangan sampai
kita kehilangan seseorang
yang sungguh sangat mengerti dan berati untuk kita
tetapi kita bahkan jarang mengerti tentang dirinya
dan menganngap remeh semua maaf tanpa perbaikan

hingga suatu saat
ketika hampa menyergap dan mengurung kita
dan kita baru menyadari
bahwa ia benar-benar hilang
dan pergi
meninggalkan kita yang terkungkung sepi
tanpa ampun
tanpa meninggalkan satu jejak pun
kecuali : penyesalan
selamanya...


3 comments:

  1. pasti gara gw ya.....
    sorry y...

    ReplyDelete
  2. gtw,, gw jadi ngerasa bersalah banget..
    maaf y say...

    ReplyDelete
  3. say, dah gw link blog kamu
    gw jg jadi follower blog ini
    hehe

    link blog aku juga ya :3

    ReplyDelete